Együtt a Magyar Családokért TT 14km

2014.03.23 10:00

Ez a Túra a Budai-hegységben került megrendezésre.

A Rajt és a Cél ugyanott: Hűvösvölgy, Gyermekvasút végállomás. 

E Túra  a Budapest kupa része! Ez most fontos, mert gyúrok a kupára! :o)

Nem kötelező a nevezési díj, de az emlékbe hazavihető kitűző érdekében mégis befizettem a díjat ( önkéntes persely befizetésre nem jár ). Mivel egyedül indultam neki, így csak a 14km-es távra neveztem, nem volt most kedvem 20km-en keresztül magamban lődörögni.

 

Az útvonal:   Hűvösvölgy - K-  Határ-nyereg - Hangár - Hármashatár-hegy - K-  Fenyőgyöngye - Arpád-kilátó - Z-  Apáthy-szikla      - Széher út - Z+ - Hárshegyi-körút - Z körséta - Schüller út - S-  Hűvösvölgy

A kézhez kapott térképes itinert megpillantva, már menekültem volna legszívesebben, de gondoltam, majd a leírást követve bizonyosan kitisztul a kép....Nos, nem így lett....

Már a legelső utca neve sem egyezett meg a leírttal, de itt még mentem a többi túratárs után.

A későbbiekben viszont egyre több tanácstalanul toporgó Túratársba botlottam. Hamarosan frissen verbuválódott kis csapatban próbáltuk megfejteni a térkép és a leírás ellentmondásos utasításait.

Előkerült egy eredeti, színes budai térkép is, mely a későbbiekben is nagy segítségül szolgált! Nem részletezem viszontagságainkat, a lényeg, hogy a távot bőven kitoltuk az útkeresések miatt.

Valamelyest kárpótolt a látkép, ahogy ébredt a természet, bontogatták leveleiket a fák, előbukkantak az apró virágok az avar alól

Az út során, folyamatos egyeztetés, kérdezősködés a megfelelő útvonalról... végül megállapítást nyert, hogy a térképre figyelünk, a leírást pedig elfelejtjük!

Az Árpád-kilátóhoz érve, lepecsételtettük az "útlevelünket".... ez is elég érdekes volt, mert semmi kiírás nem jelezte, hogy a két hölgy éppen Ellenőrző pontot képvisel :(    Megszólítottak minket - úgy tűnik, a sok turista között látszott rajtunk, hogy mi TT-zunk - így megkaptuk az igazoló pecsétünket.

A táj gyönyörű, a Hármashatár-hegy jelentőségteljesen magasodik a tájban, bár nekem az Apáthy-szikla volt a legkedvesebb helyem ezen a túrán:

 

A párás idő ellenére rápillanthattunk a kanyargó Dunára is, e nem mindennapi szögből:

 

Hihetelen volt számomra, hogy az alábbi képen látható helyről a távolban látszó hegyre vezetett az utunk, de mégis odaértünk:

ehhez át kellett vágnunk Buda lakott utcáin,a forgalmas Pasaréti úton is.

Kis érdekességként felrakom ide ( bár, talán nem illdomos ) egy udvarias sportárs távolba vesző sziluettjéről a képet, bár ebben a távolságban már nem felismerhető, de Rudolf Péter kocogott el mellettünk, helyet kérve :)

 

Közel a cél! Erről árulkodott a mellettünk elsuhanó kisvasút:

S valóban, hamarosan sikeresen beértünk, ahol pár perces sorban állás után megkaphattam a jól megérdemelt kitűzőt és emléklapot, valamint a pecsétet a Kupa gyűjtő füzetembe! :-)

Összességében tehát elmondható, hogy a túrázás jó volt, a táj szép, de eldöntöttem, most egy darabig nem kerekedek fel ebben a szervezésben útra...hagyok nekik időt a fejlődésre.

Itt a sokat emlegett térkép:

s az emlék kitűző:   ;-)

Ahogy elolvastam néhány túrabeszámolót, láthattam, hogy nem vagyok egyedül a tapasztalataimmal, véleményemmel.

FI

 

—————

Vissza