RAX Kezdő Via Ferrata

2012.09.23 07:00

2012.09.23. Ausztria Rax hegység

Egy hirdetésben láttam meg a felhívást, melyben kezdőnek való 1 napos via ferrata túrát szerveztek Ausztriába. Azonnal éreztem magamban, hogy ide jelentkeznem kell, ez az ÉN sportom lesz!

Mivel csupán minimális túratapasztalat és átlagos kondi volt a kitétel, úgy gondoltam, az megvan, induljunk hát!

Ahogy közeledett az idő, úgy nőtt bennem a feszkó, mert a Youtube-on láttam lélegzetelállító magasságokban vezető ferratakat, s kicsit már kezdett tovatűnni a bátorságom.....de addigra szerencsére eljött a várva várt indulás napja!

Kicsit kalandos volt a budaörsi Ikea parkolójába kijutnom hajnalban, egyedül, mert az Autópálya nem túl jó barátom....sokszor megtréfál a tábláival....de végül célba értem. Pontosabban az ott a Rajt volt :)

Telekocsi rendszerben, 3 férfi turatárssal s 1 női  túratárssal kerültem közös fedél alá. Kb 3,5 órás kocsikázás után megérkeztünk a megfelelő helyre. Kicsit borús, szemerkélően esős időben, de szerencsére a rövid oktatás alatt a felhők eloszlottak.

A felszerelés kiosztásra került hát, így azt magunk cipelhettük. Elég hosszan vezetett az út a beszállóig, s elég meredek is volt az emelkedő. Meglehetősen kipurcanva éreztem magam mire felértünk. Akkor viszont valami történt! Ahogy felkapaszkodtam a dróton, s kattant a karabíner....valami csuda eufória kerített hatalmába, s éreztem: EZ AZ! :) Nem volt már úrrá rajtam fáradtság, csak haladtam felfelé, kerestem a megfelelő helyeket a lábamnak, élveztem a csodás panorámát, a kopár sziklákat, a jó levegőt és azt, hogy egyre feljebb jutunk a tekintélyt parancsoló meredekségen ;-)

 

Persze, közben hallgattuk a túravezető instrukcióit, próbáltuk elsajátítani a sok okosságot, trükköt, technikát.

Az ebédünket ilyen panoráma felett fogyasztottuk el:

Csodálatos táj vett körül minket, nem győztünk betelni vele, a párás felhők gomolyogtak a hegyek között :o)

A nap  végére elfáradva, de mégis totál feltöltődve értünk haza.

Tudtam, ez nem lehet az utolsó ferrata-élményem! Megfertőződtem!

 

További  képek:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.475341235838737.110460.100000885958136&type=1&l=4d2f58ef3a

 

FI

 

 

—————

Vissza