Tündér 28/14/7

2014.09.06 08:00

Tündér TT 

Ösvénytaposó Baráti Társaság szervezésében 2014.09.06-án került megrendezésre.

A 14 km-es Tündér távot választottam - nem kis hezitálást követően... :)

Ezen a túrán először indultam. Bár a Budai-hegyek területén vezetett az útvonal, mégsem része a Budapest Kupának, sajnos.

Így tapasztalat szerzés, mozgás céljából vágtam neki....a kupához ma nem gyarapítottam a pontjaimat! ;-)

A héten néha azt gondoltam, be sem férünk az autóba - annyi esélyes túratárs jelentkező volt -  de a végén ismét egyedül vágtam neki a hegyoldalnak.

Reggel 8-kor regisztráltam 329-ként!!!! A szintidő 6 óra volt, ezt nyilván rövidítve céloztam teljesíteni :)

A rajtot elhagyva azonnal emelkedő következett: 1,3km-en belül 160 méter emelkedés, kissé kifárasztotta alföldi síksághoz szokott testemet....de ez még csak a legeleje volt!

Az erdő gyönyörű zöld színben játszott, de itt-ott hulló falevelek lengedeztek már a levegőben.

Nagy lihegve megérkeztem az 1. E.P-hez a Virág - völgybe, ahonnan a Sárga+ jelzést kellett követni.

A síneken átkelve az elágazásban a Zöld+ jelzés lett az útmutató.

Nem mondhatom, hogy tömeg lett volna a hegyen, a mezőny teljesen szétszóródott. Néhány idősebb, baráti társaság, család sétálgatott az erdőben, kihasználva a jó időt. / Bár reggel néhány esőcsepp nedvesítette a szélvédőt, hála Istennek a túrára igazi kiránduló idő kerekedett! /

 

A 2.E.P a Szent Mihály ( Végvári ) -szikla mellett volt. Ez egy érdekes sziklatorony, falán megtalálható névadójának emléktáblája is:

Itt már 210 méter emelkedésben voltunk :). Nagyon jó kis tájékoztatókat helyeztek el a szervezők, erről folyamatosan láthattuk, mennyit tettünk meg eddig, mi van még hátra, mennyi szintemelkedés stb:

Haladtam tovább utamon... Ekkor már a Budakeszi erdő területén, elérkezve a Kegytemplomhoz s Makkosmáriához.

Makkosmária nevét egy legenda szerint arról kapta, hogy az itt álló kisebb kápolna a törökdúlás idején elpusztult, és a benne őrzött Szűz Mária képet a környékbeliek egy tölgyfa törzsére akasztva őrizték. A ma itt található Mária kép természetesen csak az eredeti festmény másolata. A rét szélén épült trinitárius templomot 1748-ban alapították. A templom nem csupán műemlék, hanem mind a mai napig használják: vasárnaponként misét tartanak, egyházi esküvők és keresztelők színhelye. A templom és a kertjében alapított temető keresztény zarándokhelynek számít (Mária út). 

Ezen a környéken már erősebben mutogatta új ruháját az ŐSZ:

Innen az én utam a Mária út lila jelzésén vezetett, enyhébb emelkedőn felfelé.

 selfie- túrajelzéssel ;-)

 

Közel 3 km múlva értem el a 3. E.P-t, mely a Kálvária - hegyen volt. Itt fincsi szörpöket és ropogtatnivalót vehetett magához - aki akart.

Én beértem az innivalóval, mivel menet közben eszembe jutott, hogy az Aldiban visszavont ásványvízből dobtam a hátizsákba reggel a nagy kapkodásban....:( gyorsan magamba öntöttem kb 6 decit, és indultam tovább.

Ennél a pontnál volt a 14 km-es táv fele, tehát innentől már visszafelé haladtam a cél felé. Sokat morfondíroztam közben is, hogy talán mégis a 28km-es távot kellett volna választanom, de az emelkedő szakaszokon megnyugodtam, hogy a vállalkozó kedvem beérte a 14 km-rel...

Főként itt, hiszen a 3-4. Ellenőrző Pont között ismét közel 200 méter szintkülönbség volt! :)

Keresztezve a gyermekvasút síneit, lassan elérkeztem a János - hegyi nyeregbe a Libegőhöz. Sok ember, de nem tömeg volt jellemző itt ezen a kora őszi szombaton....

A Zöld háromszög jelzést kellett megkeresnem, mely nem volt egyszerű, de beugrott hirtelen, hogy tavasszal is azt kerestük, s a kilátó alatt lefele vezető meredek ösvénynél található!

Nekiindultam hát, immár az ismerős, meredek útnak lefele. Leérvén a műútnál szalagozás segítette a túrázókat, s lassan elértük a János-hegyi barlangot. Ez igazából egy kicsi, átjáróbarlang, melyen át lehetett menni.  

Ez volt a 4. E.P.  Bejárata és kijárata:

 bejárat  belül kijárat

A kijáraton elég mélyre kellett hajolnom, hogy kibújjak :)

Innen visszafordulva ismét a Zöld háromszög jelzést kellett követni lefelé. Meglehetősen meredek út vezetett le a Tündér -szikla irányába.

Útközben a libegőző emberek alatt haladtam el:

 háttérben a hegyoldal házai látszódnak.

 

Hamarosan elérkeztem a Tündér-sziklához! :) Ez nagyon tetszik nekem, máskor is nagy hatással volt rám! Nagyon szeretem a hegyeket, sziklákat. Lenyűgöz  monumentális méretük, tekintélyt parancsoló látványuk.

Rövid ideig gyönyörködtem, aztán tovább kerekedtem.

 

A sziklától lefelé haladva szép zöld úton haladtam, melyet néha egy kis akadály keresztezett:

 

 "lépcsős-luxus" :)

 

A célig a barlangtól már csak 4 km volt hátra ( ráadásul lefele menetben ) így ez már nem tartogatott nagy kihívásokat.

Végül kellemesen megfáradt túra-lábakkal beértem a Célba!

A Szintidőm 3,5 óra! Szintemelkedés: 550 méter.    Legközelebb a  28km-es távot választom! :)


Korrekt szervezés, szuper itiner,térkép, ellátás. 

A jutalom Oklevél és kitűző "Gratulálok Ildikó" kézfogással, nagyon kedvesen került átadásra :)

Köszönet érte... :)

 

 

—————

Vissza